1. Adoptii
ACTE NECESARE COMPLETARII DOSARULUI DE ADOPTIE
2. Birou Consiliere Si Informare Sociala
3. Centru de Asitenta a Victimilor Traficului de Persoane Adulte
CERERE DE ASISTARE PERSOANA TRAFICATA
4. Directia de Asistenta Sociala a Persoanelor Adulte
5. Birou Resurse Umane
DECLARATIE PRIVIND INCOMPATIBILITATI
6. Serviciul Rezidential Adulti
CEREREA DE ASISTARE IN CENTRE REZIDENTIALE PENTRU PERSOANE ADULTE
7. Secretariatul Comisiei de Evaluare Persoane cu Handicap Adulte
Prin prezenta vă
informam că au fost aduse modificări la Legea 448/2006 privind protecţia şi
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată in Monitorul Oficial
al Romaniei, partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
Astfel, conform Ordonanţei de Urgenţă nr.
51/30.06.2017, art. I, alin. 31, alin. (5) al articolului 87 din Legea nr.
448/2006, se modifica şi va avea urmatorul cuprins :
8. Serviciul de Evaluare Complexa a Persoanelor Adulte cu Handicap
ACTE NECESARE ÎNTOCMIRII DOSARULUI PENTRU COMISIA DE EVALUARE A PERSOANELOR CU HANDICAP ADULTE
Cererea
şi actele doveditoare
se depun de către persoana solicitantă, familia sa,
reprezentantul legal, asistentul personal, asistentul personal profesionist,
organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap
sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă
la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă, la sediul /registratura
DGASPC sau in format electronic pe adresa de mail SEC_ADULTI_GALATI@DGASPCGALATI.RO
(DOCUMENTELE SCANATE IN FORMAT PDF)
Cerere de evaluare complexă în vederea admiterii in centre publice rezidentiale sau de zi
Cerere de evaluarea complexa în vederea încadrarii într-un grad de handicap
Cerere de evaluare complexă în vederea eliberarii cerificatului de orientare profesională
Acte necesare întocmirii dosarului pentru incadrare in grad de handicap- persoane adulte
9. Serviciu Asistenta Maternala
Pentru Atestarea asistentului maternal profesionist online va rugam sa accesati AICI
CERERE DE EVALUARE IN VEDEREA ELIBERARII ATESTATULUI DE ASISTENT MATERNAL PROFESIONIST
10. Serviciului de Evaluare Complexa Copii
LISTA DE ACTE
NECESARE PENTRU INCADRARE IN GRAD DE HANDICAP COPII PROGRAM CU PUBLICUL
- SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A COPILULUI CU DIZABILITĂȚI GALAȚI
Conform Ordinului comun nr. 1985/1305/5805/2016 al Ministerului Muncii,
Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, Ministerului Sanatatii si
al Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice privind aprobarea
Metodologiei pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii
copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si
profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale, precum si in vederea
abilitarii si reabilitarii copiilor cu dizabilitati si/sau cerinte educationale
speciale, pentru obținerea certificatului de încadrare în grad de handicap sau a
accesului la servicii de abilitare și reabilitare, părinții/reprezentantul legal
pot face programări și depune următoarele documente lizibile.
Ø
la sediul DGASPC Galați (Galați
str. Brăilei nr.138 B) – Serviciul de evaluare complexa a copilului cu
dizabilitati
Ø
sau
în format electronic pe adresa de email SEC_COPII_GALATI@DGASPCGALATI.RO
-
Cerere-tip
pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap;
- Certificatul
de naștere a copilului si actul de
identitate;
- Actele de identitate a părinților / reprezentantului legal:
carti de identitate si certificat de casatorie / hotararare de divort, orice
alte acte, dupa caz.;
- Documentul
prin care se face dovada că persoana care semnează cererea este reprezentantul
legal al copilului, (de exemplu, hotărâre a instanței sau hotărâre a comisiei
pentru protecția copilului;)
- pentru copiii cu domiciliul in
Galați – formularul se găsește la sediul Autorității Tutelare și este întocmită
de către aceasta
- pentru
copiii cu domiciliul in localitatile din judet – este efectuata de unitatile
administrativ teritoriale (primarii), anexă formular
- Certificatul medical tip A5 eliberat
de orice unitate medicala din tara, abilitata de DSP să elibereze acest
certificat; in certificatul medical tip A5 se trece diagnosticul complet - boala
principală, bolile asociate și alte boli - și codul de boală prevăzut de
Clasificația Internațională a Maladiilor, respectiv CIM-10; Termenul de
valabilitate al certificatului medical tip A5 este stabilit de medicul care îl
emite, însă nu poate fi mai mic de 3 luni și nici mai mare de 4 ani.
- Documente
medicale adiționale – dupa caz, scrisoare medicală, bilet de externare,
rezultate investigații, audiograma vocala, audiograma tonala, examen
endoscopic, O.R.L, examen fonetic, examen logopedic, buletine de analiza,
spirometrie, teste spirografice sau gazometrie sanguina, radiografii si evaluare
de la recuperare.
- Fișa de evaluare psihologică, atunci când este cazul;
- se realizează de către psihologi cu
drept de liberă practică, cu atestat în psihologie clinică, din sectorul public
sau privat;
- evaluarea psihologică este obligatorie la prima încadrare
în grad de handicap;
- in cazul copiilor cu dizabilități fizice, somatice,
senzoriale și boli rare fără tulburări psihice, evaluarea psihologică nu este
obligatorie la reîncadrarea în grad de handicap și, dacă se consideră necesară,
se realizează numai la recomandarea medicului de familie sau a celui de
specialitate;
- in cazul copiilor cu dizabilități mintale, psihice și asociate, precum și în cazul copiilor cu HIV/SIDA și boală canceroasă, evaluarea psihologică este obligatorie la fiecare reîncadrare în grad de handicap;
- este realizată, după caz, de către
cadrul didactic care lucrează direct cu copilul în unitățile de învățământ
antepreșcolar și preșcolar, învățătorul/institutorul/profesorul pentru
învățământul primar, dirigintele pentru învățământul gimnazial și liceal, în
colaborare cu consilierul școlar și profesorul itinerant și de sprijin, alți
profesioniști din echipa multidisciplinară.
- Certificatul de încadrare în grad de handicap în vigoare,
la reevaluare;
- Certificatul de
orientare școlară și profesională în vigoare, atunci când este cazul;
-
Documente din care sa rezulte veniturile familiei (adeverinta de venituri,
cupoane de pensie etc.)
11. Biroul de Stabilire Prestatii Sociale Persoane cu Handicap
- Cerere sistare prestatii sociale
- Acte necesare pentru credit auto
- Formulare credit adaptare locuinta
- Acte necesare pentru adaptare locuinta
12. Serviciul Evaluare Initiala
ACTE NECESARE INSTITUIRII MĂSURII DE PLASAMENT
13. Serviciul de Asistență Persoane Defavorizate și Management de Caz Persoane Adulte
- Formular optiune persoana cu handicap grav cu asistent personal
- poate fi transmis dupa completare la adresa de posta electronic: sapd@dgaspcgalati.ro
- copie fata verso dupa CI/BI si cupon de pensie daca este cazul
Compartiment de asistenta
persoane defavorizate
Acte necesare rovinieta
1. Proprietarul / coproprietarul autoturismului este persoană cu handicap.
În acest caz pentru obtinerea rovinietei gratuite sunt necesare următoarele documente:
-
cerere tip Anexa 1 -
completata proprietar autoturism sau coproprietar;
- copie CI/ BI persoanei cu handicap;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap;
- copie carte de identitate si certificat de înmatriculare autoturism;
- copie CI/ BI proprietar masina;
- copie certificat de casatorie;
- declaratie coproprietar - completata proprietar autotorism;
2. Însoţitorul persoanei cu handicap grav(minor/adult),proprietar autoturism care asigură transportul persoanei cu handicap
În acest caz pentru obţinerea rovinietei gratuite sunt necesare următoarele documente:
- cerere tip Anexa 2 completata de proprietar autoturism;
- copie CI/BI proprietar autoturism si al persoanei cu handicap;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap
- copie carte de identitate si certificat de înmatriculare autoturism;
- copie CI/BI curator/tutore;
- copie curatelă/interdicţie;
- copie CI/BI si certificat de căsătorie asistent maternal;
- copie hotărâre plasament;
- declaraţie pe propria raspundere
3. Asistentul personal al persoanei cu handicap grav proprietar autoturism.
În acest caz pentru obţinerea rovinietei gratuite sunt necesare:
- cerere tip Anexa 3 completata de proprietarul autoturismului;
- copie CI/ BI proprietar autoturism
- copie CI/ BI persoanei cu handicap;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap;
- copie carte de identitate si certificatul de înmatriculare autoturism;
- copie contract de munca asistent personal proprietar de autoturism;
4. Rovinetele emise se sisteaza in urmatoarele
situatii:
1
In cazul instrainarii autoturismului, titularul rovinietei gratuite
depune cererea de sistare la care ataseaza in copie: act
identitate, certificatul de radiere a autoturismului,contract de vanzare/cumparare
autoturism,declaratie pe propria raspundere ca a anuntat cumparatorul cu privire
la sistarea rovinietei;
2.In
caz de deces al persoanei incadrata in grad de handicap, apartinatorii
acesteea depun in copie certificatul de deces.
Documentaţia se depune până la data de
sediul DGASPC GALATI Str. Brailei Nr. 138B Tel. 0236311086, INT. 143, biroul 6.
la adresa de mail : rovinieta@dgaspcgalati.ro
prin posta la adresa de mai sus amintita
Site verificare rovinieta : www.cnadnr.ro
Acte necesare plata
cont bancar pentru persoane cu handicap
- poate fi transmis dupa completare la adresa de posta electronic: cont@dgaspcgalati.ro
14. Acordare şi distribuire vouchere utilizate exclusiv pentru achiziţionarea de tehnologii şi
dispozitive asistive şi tehnologii de acces
- Recomandare privind acordarea de tehnologii si dispozitive asistive
- Informatii acordare vouchere pentru achizitionarea de dispozitive asistive
Copyright 2009 DGASPC Galati